Mejerivaror förlänger livet!

07-28 2009 

"Mejerivaror förlänger livet           
                                        
Kalciumrika mjölkprodukter under barndomen kan förlänga livet, enligt en ny studie.                            
                                        
Forskare har följt över 1.300 familjer  i England och Skottland.              
                                        
Första undersökningen gjordes under 1930-talet. 65 år senare följdes studien upp och visade att en kost med  mycket mjölk, ost och smör inte ledde till högre risk för hjärt-kärlbesvär. 
                                        
I stället löpte de som åt mest mejeriprodukter under uppväxten lägre risk  än andra att dö av slaganfall, skriver British Medical Journal." 

SVT Text   s.113      Tisdag 28 jul 2009   

Kommentar:

Det var nog inte bara kalcium som gjorde skillnaden. På den tiden åt man riktig mat, med riktiga animaliska fetter, till skillnad från dagens fettskrämda nyckelhålsvaror och hjärtdödande margariner.

Copyright ©2009 LCHF.se Nyheter


Namn:
Epost:
Kommentar:

Säkerhetskod
Ange koden som visas ovan, i rutan nedan
Lämna kommentar  Avbryt 

Nytt i shoppen!

Ostknappar 39 SEK

Grillad parmesanost
Perfekt snacks
0g kolhydrater

i webshoppen!