Intressant diabetesstudie uppstartad

08-26 2009 

Vid Linköpings Universitet har man sedan i våras studien "Västkost" igång. Man har lottat 60 typ 2-diabetiker till att antingen äta en Atkinsliknande diet eller enligt tallriksmodellen. Studien ska pågå i två år och handleds av bl.a. professor Fredrik Nyström som gjort sig känd för studier på studenter. Resultaten av dessa studier har visat bl.a. att om man ger lika många extrakalorier till två grupper i form av godis respektive jordnötter är det bara godisgruppen som går upp i vikt. 


Namn:
Epost:
Kommentar:

Säkerhetskod
Ange koden som visas ovan, i rutan nedan
Lämna kommentar  Avbryt 

Nytt i shoppen!

Ostknappar 39 SEK

Grillad parmesanost
Perfekt snacks
0g kolhydrater

i webshoppen!